Naj bodo prazniki v službi sproščeni
Prazniki so pred vrati – z njimi pa prihaja tudi večja napetost, ki jo lahko občutite v službi. Proti koncu leta znajo namreč končni obračuni in načrtovanje dopusta malce pokvariti razpoloženje. Kdo bo lahko preživel praznike z družino in kdo bo moral delati? Kako najti rešitev, ki bo vsem po godu? Pogovarjali smo se s strokovnjaki, ki so povedali, kako se zadnjih nekaj delovnih dni izogniti konfliktom in uživati v prazničnem vzdušju. Za vas smo pripravili nekaj napotkov za praznični bonton, da bo zaključek leta čim lepši.
Kazalo
- Načrtovanje dopusta v službi – kako ga razporediti čim bolj pravično?
- Potrebujete oddih od sodelavcev?
- Kritika s strani sodelavk in sodelavcev – kako jo sprejeti z razumevanjem?
- Neenakovredna delitev del v ekipi – kako lahko izpostavim, da me to moti?
- Nadrejeni ne da nobene povratne informacije – kako mu povedati, da vam to predstavlja težavo?
Načrtovanje dopusta v službi – kako ga razporediti čim bolj pravično?
Napetosti v ekipi so nekaj povsem običajnega, saj smo si med seboj različni. Vprašanje je le, kako se s tem spopadamo. Razmislite o tem, kako bi naredili načrt za dopuste tako, da bi vsak moral sprejeti določen kompromis in predlagajte svojo rešitev ekipi. Vedeti morate, da vam bodo ostali najbrž nasprotovali, a to negodovanje ne bo uperjeno proti vam, temveč proti spremembi. Med pogovorom o tem ostanite mirni, objektivni in predvsem imejte v mislih, da hočete dobro.
Potrebujete oddih od sodelavcev?
Naša ekipa se res dobro razume in se dobivamo tudi izven službe. Sedaj je padel predlog za druženje v času praznikov. Saj se razumem s sodelavci, ampak to druženje mi je vseeno malce odveč. Kako zavrnem povabilo, ne da bil kdo zaradi tega užaljen?
Povejte po pravici. Najprej poudarite, kako radi imate svoje sodelavke in sodelavce in da se sicer radi dobivate z njimi tudi izven delovnega časa, a da bi praznike raje želeli izkoristiti bolj zase. Če se želite izogniti dodatnim vprašanjem, dodajte še, da bi radi izkoristili prosti čas za družino, sprostitev, pripravo na praznične dni, načrtovanje oddiha ali kaj podobnega.
Kritika s strani sodelavk in sodelavcev – kako jo sprejeti z razumevanjem?
Eden izmed mojih sodelavcev na sestankih pred celotno ekipo ves čas kritizira moje delo. Tako me pogosto spravi v zadrego in ne vem, kako naj se odzovem, da se dinamika v ekipi ne poslabša. Kaj lahko storim?
Preden se o tem pogovorite s sodelavcem, v miru razmislite, kakšne občutke njegovo vedenje sproža v vas (npr. sram, negotovost, razdraženost) in razmislite, s katero neizpolnjeno potrebo je ta občutek povezan (npr. spoštljivo ravnanje, spoštovanje). Nato mu v pogovoru ena na ena povejte, kakšna so vaša opažanja, da pogosto pred celo skupino kritizira vaše delo in mu povejte, kako se zaradi tega počutite. Povejte mu, kako si želite, da bi ravnal v prihodnje, npr. da vam da povratne informacije v zasebnem pogovoru, saj bi tako lažje sprejeli kritiko in popravili težavo.
Neenakovredna delitev del v ekipi – kako lahko izpostavim, da me to moti?
Občutek imam, da moram vedno opraviti več dela kot ostali sodelavci v moji ekipi. Zlasti pri projektih s krajšim rokom sem pogosto najbolj na udaru. Kako lahko to omenim ekipi, ne da bi delovalo, kot da se hočem izogniti delu?
V takšnih primerih je vedno najbolje težavo predstaviti tako, da navedete nekaj primerov. Zapisujte si, katere naloge so takšne vrste in jih izpostavite na naslednjem sestanku. Spregovorite o tem, kako se ob tem počutite – ste preobremenjeni, vas to frustrira ali jezi? Povejte, kaj se vam zdi pomembno za dobro ekipno delo, npr. pravična razdelitev dela, saj lahko na ta način tudi vi dobro opravljate svoje delo. Ker vsi vemo, da je skupina močnejša kot posameznik, prosite sodelavce, naj še oni predlagajo, kako bi bilo najbolje razdeliti naloge, da bi bilo za vse enakovredno.
Nadrejeni ne da nobene povratne informacije – kako mu povedati, da vam to predstavlja težavo?
Moja nadrejena le medlo komentira naše delo, zaradi česar si težko predstavljamo, kaj dejansko od nas pričakuje. Radi bi spodbudili bolj neposredne in konstruktivne povratne informacije, ne da bi izpadlo nespoštljivo. Kako lahko to na pozitiven način omenim na sestanku?
Ko nekomu dajemo povratno informacijo, se osredotočimo na vedenje, in ne na osebo kot tako. Tako se lahko osredotočimo na problematiko, ne da bi ogrozili naš odnos z osebo. Nadrejeni povejte, kaj opažate. Navedite nekaj primerov. Govorite iz svojega zornega kota, saj lahko le sami zase veste, kaj ob tem občutite. Jasno povejte, če ste zaradi tega morda negotovi in kaj točno potrebujete oz. si želite, da bi lahko bolj jasno razumeli, kako lahko bolje pomagate svoji ekipi in optimizirate svoje delo.